5 års garanti på nya Swift Norden husbilar!

Sedan tidigare är det klart att Swifts husbilar byter namn från Swift Toscane till Swift Norden. Detta för att tydligt visa att husbilsserien är framtagen av den svenska generalagenten och för nordiska förhållanden.
En viktig del i Swifts satsning på den nordiska marknaden är säkerhet och trygghet. Därför lanserar man nu som enda fabrikat hela 5 års fabriksgaranti.


Swift kom åter till Sverige med årsmodell 2016. Fabriken och den svenska generalagenten har sedan dess fortsatt att utveckla husbilsserien utifrån krav och önskemål från de nordiska husbilsköparna.
Trygghet efter köpet är en viktig parameter när den nordiska husbilskunden väljer husbil. Det har Swift tagit fasta på, och kommer nu alltså med 5 års fabriksgaranti på nya Swift Norden 2020.

”Det känns riktigt bra att nu kunna erbjuda 5 års fabriksgaranti. Att köpa en ny husbil är en stor och viktig investering. Med vår 5 åriga fabriksgaranti kan kunden känna sig trygg i många år framöver.”, säger Magnus Wetterö, VD hos generalagenten Brittiska Fritidsfordon Norden AB.

Nu är det inte bara den 5 åriga fabriksgarantin som är nytt för Swift årsmodell 2020 när man pratar trygghet. För att skapa än högre förtroende hos sina kunder har Swift och generalagenten även etablerat en svensk kvalitets- och leveranskontroll, vilken man kallar Sweden Quality Control.
Samtliga Swift husbilar som går till den svenska marknaden kommer att mellanlanda hos en specialistutbildad serviceverkstad i Falkenberg, Autovendo AB, innan de fortsätter ut till återförsäljare runt om i landet.

”Vi har varit auktoriserad serviceverkstad för Swifts produkter i många år. Att vi nu fått förtroendet att bli central kvalitets- och leveranskontroll för den svenska marknaden är vi både stolta och glada över.
Det är ett kontrollschema på en bra bit över 100 punkter som vi går igenom innan husbilen går vidare till återförsäljaren.”, säger Dennis Andersson, ansvarig hos Autovendo AB i Falkenberg.

”Vi har fått en av Sveriges bästa serviceverkstäder som gör den här kontrollen. Det känns tryggt. Vi skapar nu en kvalitetskontroll i absolut världsklass med den mycket noggranna genomgång vi gör.
Den kommer även att underlätta för våra återförsäljare under hektiska leveransperioder. Så dels kan våra kunder känna sig trygga i att få en husbil som är noggrant genomgången, dels så kommer våra återförsäljare att spara mycket tid i samband med leveransen.”, avslutar Magnus Wetterö, VD hos generalagenten Brittiska Fritidsfordon Norden AB.

Bild & Text: Brittiska Fritidsfordon

Publicerad 19-10-01

  • 06PRhusbilarHS
  • 01ForsbergsHS01
  • 04BergholmsHS08
  • LidkopingsHM2018
  • 01AlbinsHM01
  • 02RudviHM
  • 02AldeHS01
  • 02AdriaHS02
  • 06CaravanhallenHS01
  • 01GasolautomatHM
  • 03DagsHusvagnarHM03
  • 03MasincentrumHM
  • 01SolhemHS
  • 02AutostarHS01
  • 06LWhusvagnarpsdHS01
  • 02GasolfyllarnaHM01
  • 03HusbilslandetHM01
  • 02lillabilsalongenHM02
  • 04BatterilagretHS
  • 03SeHammarsHS01
  • 05BackamoHS01
  • SunluxHM02
  • 05DinHusbilHS
  • Vinslov2018HS
  • 05FritidscenterHS01
  • Codat170926
  • 06CaravanhallenHS01
  • 02ElnaghHS01
  • 03FritidsfordonHS01

logo foot

Husbilskompisar AB
Stigen 1,  776 34 Hedemora
Telefon: 010 - 220 30 02
E-post: kansliet[at]husbilskompisar[dot]se
Support på portal & forum e-post och telefon vard. 9-19
Vår policy för behandling av personuppgifter »
  • 12Qstar PN
  • 02Hymer01PN
  • 09Assistansbolaget PN
  • 08TumboPN01
  • 05Midland PN
  • 04Bossings PN
  • 01BSR PN
  • 11Autohallen PN
  • 03Forsbergs PN
  • 07Husvahnssvensson PN
  • 06Swift PN
  • 10Codat PN